Presunúť na hlavný obsah

Turistické trasy

Trasa 1

Ak sa vyberieme v smere Nesluša, trasa je značkovaná okolo kostola, bývalého družstva smerom do osady Suchá. Na hraničnom bode v horskom sedle Ochodnice a Nesluše je križovatka s modrou trasou (Cestou Vila Galvánka). Tu sa môžeme rozhodnúť, či budeme pokračovať po našej trase do Nesluše - kde je záver zelenej trasy. Modrou - Cestou V. Galvánka môžeme absolvovať ďalej túru cez osadu Majtánky do Kysuckého Nového Mesta, alebo sa vydáme na opačnú stranu - smer Petránky a Zákopčie. Na tejto trase čaká na turistov neopakovateľný zážitok kysuckej prírody, mnohých osád,ktorými prechádzame. Ďalší dôležitý križovatkový bod môžeme spomenúť Petránky, kde vedú významné turistické trasy v smeroch Čadca - Turzovka - Semeteš. Do osady Petránky sa dostaneme z Ochodnice aj po neznačkovanej trase z konečnej zastávky ďalej po hlavnej ceste. Z konečnej zastávky stúpame okolo hájovne asi 4 km stále po ceste cez hory, až musíme odbočiť asi 1 km pod Petránkami doprava (orientačný bod tejto odbočky je drevená garáž na ľavej strane cesty).

Trasa 2

Pri použití druhej turistickej varianty v strede obce smer Čadca - naša trasa vedie okolo materskej školy po zelenej značke. Prechádzame osadou Beľajky, odkiaľ máme nádherný výhľad na blízke i vzdialené okolie. Ďalej stúpame až na Chotárny kopec - najvyšší vrch celej trasy a druhý najvyšší vrch okresu KNM (906m). Tu sa nachádza rázcestie kde sa stretáme s červenou trasou Čadca - Turzovka - Semeteš (spomínané v trase 1). Do Čadce sa ďalej dostaneme cez mnohé osady, či už pôjdeme po našej zelenej trase, alebo červenej.